tirsdag 24. januar 2012

Juleboken.

Jeg er i den lykkelige situasjon å være èn av en søskenflokk på seks. Jeg kan sikkert skrive side opp og side ned om forholdet vårt. Vi har fulgt hverandre i tykt og tynt i alle år og det har vært masse liv, latter og glede.  Nå kan vi ikke møtes like ofte alle sammen men vi har klart å få til noen faste møtepunkter. Èn gledelig tradisjon er det årlige juleselskapet for søsknene med ektefeller/samboere.  Dette går på omgang, men det har visst skjedd at vi har tullet litt med rekkefølgen. Da kom noen opp med den glupe idèen å ha en JULEBOK.  Jeg tok utfordringen med èn gang. Og her er resultatet, en  vanlig perm med løse sider. Den som har årets selskap må skrive litt om hva som ble servert, kanskje nevne litt om det skjedde noe spesielt og sette inn bilder om man har.


Permen er kledd med mønsterpapir fra MAGNOLIA,  lykta og trærne er diecuts fra MAGNOLIA. Husene er stemplet med et stempel fra STAMPENDOUS. Titelen er Quick-kutz bokstaver ABIGAIL.  Motivestempelet, en  FYLLEHÄNGEL fra HÄNGLAR & STÄNGLAR. (takk til Maya som lærte meg navnet på den søte hängelen)  Hängelen er selvfølgelig fargelagt med PROMARKERS  fra LETRASET.  Det samme med husene, de har fått bittelitt svak farge med PROMARKERE.  
Jeg deltar med dette  hos
PASSION FOR PROMARKERS #  recycling / there is an old lace from a tablecloth.
I LOVE PROMARKERS # 100  anything goes.
PAPIRDOKKENE # 19  Noe gammelt og noe nytt / gammel blonde - ny perm.
JUST MAGNOLIA # window or door / lots of doors and windows in the houses in background.
Takk for at du besøkte bloggen min!

15 kommentarer:

Linda sa...

Nydelig!! Enkelt og lekkert, flott motiv og en skikkelig nostaligisk julestemning :)

Takk for at du scrapper med Papirdokkene

MonaV sa...

Så flott Anne Lise:) Denne må da være super å ta fram når det har gått noen år.....mimre litt:)

Bente Årstad sa...

Kjempeflott bok du hadde laget her og den kan du nok få masse glede av etterhvert:)

Iulia sa...

Oh, what a wonderful creation! Love the little scene you have created and the colors are so delicate and sweet!
Thanks for joining us at Just Magnolia this week! Hope to see you again soon!
HUgs, Iulia

Filharmonica sa...

For en herlig ide Anne Lise :-) Flott bok som dere sikkert får mye glede av i årene fremover. Ha en fin dag!

Heidi sa...

Denne var kjempeflott, Anne Lise! Så flott å ta frem igjen år etter år. Ha en fin dag.
Klem fra Heidi

Gro sa...

For en strålende ide!
Så koselig med slike tradisjoner.
Håper vi sees snart.
Klem fra Gro

RitaK sa...

Så lur idè, og koslig minnebok litt etterhvert... Nydelig laget er den også :-)

Vibeke sa...

Hei hei - og takk for hyggelig kommentar i bloggen min - det varmet:)

For en koselig tradisjon dere har:):) Veldig smart med en slik bok - og når boken er så lekker - da blir det jo bare enda mer hyggelig:)

Håper du får en fin helg:)

Kimberly sa...

Oh my this is beautiful....love the image, the design..super lovely. Thanks for joining us at PFP this week. www.justwordz.ca

Hilde sa...

Nydelig bok og en flott ide!!
Du er dyktig Anne Lise!!

Klem

lis-m sa...

what a great idea.. makes an everyday item very cheery!
thanks for joining us over@ Passion for Promarkers "recycle" challenge this week
Hugs xx

Ali sa...

This is so beautiful. A really delicate scene and lovely colours and I love all the dimension too.

Hanne sa...

Så fantastisk fint dette var!
Klem

EllenFossli sa...

Lekker da <3<3<3, og så kjempe lur idè! Blir morsomt å blad tilbake i å se, kanskje ha litt bilder ++! En idè jeg vil ta med meg!

Nå har jeg skrevet opp målene på sjokoladekortene i kommentartråden min :) Du kan se og prøve å skjønne :) Satt på telefon min når jeg skrev, og da blir det litt knotete!Gleder meg ti å se hva du lager <3

Hadde vært morsomt med Totentreffet, har ikke vært på det før! Har ikke scrappet så lenge, g er til tider mye på sykehus etter en operasjonstabbe (kan foreløpig ikke kjøre bil etter denne tabben, så da er det ikke så lett å komme seg hit og dit), så det eneste treffet jeg har vært på er Hønetreffet i Hønefoss! Kjempekoselig! Må komme dit, tror det denne gangen er den samme helgen som TOTENTREFFET.

Men, den gangen jeg blir bedre, da går nok turen til Totentreff tenker jeg :)